Showing: 1 - 1 of 1 RESULTS
Nabiał

Właściwości nabiału

Mleko oraz artykuły nabiałowe są źródłem prawie w całości strawnego wapnia, jakiego brak w diecie jest podstawą rozwoju wielu dolegliwości. W Polsce braki tego pierwiastka dotyczą aż 50% dzieci w wieku 4 lat, 80-90% uczniów oraz 20-50% osób dorosłych. Mleko wraz z artykułami nabiałowymi stanowi cenne źródło istotnych dla własnego zdrowia elementów wzmacniających, często odżywczego białka, mającego wszelkie potrzebne glikole oraz niezwykle odpowiednio strawnego wapnia, jaki jest wchłaniany poprzez nas z artykułów nabiałowych aż w 80%. Więc, czy należałoby jeść nabiał (https://www.bee.pl/11743-nabial-i-zamienniki-jaja)?

Nabiał oraz jaja – jakie artykuły należałoby spożywać oraz czemu?

Najnowsze doświadczenia w kierunku weganizmu wykazują, iż jest on dietą zezwalającą na pokrycie wszystkich elementów wzmacniających. Dotyczy to też witaminy B12, w jaką fortyfikowanych jest mnóstwo produktów konsumpcyjnych, wapnia oraz białka. Nie zmienia to natomiast faktu, że dieta wegańska jest dosyć trudną do rozliczenia pod kątem tychże elementów. Więc bezpieczniej jest jeść jajka i nabiał, włączając je do własnej diety w rozsądnej zawartości.

Nabiał w diecie

Nabiał w diecie zajmuje istotne miejsce w piramidzie prawidłowego żywienia. Artykuły źródła nabiałowego stanowią obowiązkowy element dobrej diety dzieci, pań i osób starszych. Nabiał jest obok mięsa podstawowym źródłem odżywczego białka, jaki systemowi jest potrzebny do zdrowego wzrostu oraz rozwoju. Również glikole zamknięte w białku są stosowane do syntezy hormonów oraz fermentów, natomiast też leczenia ran i odbudowy komórek.

Wartości lecznicze nabiału

Wykazano, iż systematyczne spożycie nabiału o małej ilości tłuszczu przyczynia się do obniżenia zagrożenia rozwoju zespołu metabolicznego. Nabiał może wpłynąć dobrze na zmniejszenie ciśnienia arterialnego i stopnia trójglicerydów we krwi. Również oddziałuje dobrze na układ trawienny – szczególnie fermentowane napoje mleczne, jakie uważane są za naturalne probiotyki. Zabezpieczają one błony śluzowe dróg pokarmowych wspierając bytujące w ich świetle bakterie.

Jedynie doskonała jakość nabiału!

To, co winno nas zaciekawić, to jakość nabywanych artykułów nabiałowych. W prawdziwym serze nie ma prawa być domieszki oleju roślinnego. Jeżeli w składzie są oleje roślinne lub w nazwie występuje “artykuł typu gouda”, to nie jest to ser. Tylko produkt seropodobny. To samo dotyczy jogurtów oraz kefirów. W składzie nie winno być mleka w proszku, natomiast jest niemal zawsze. Poleca się analizowanie etykiet! W prawdziwym jogurcie oraz kefirze winno znajdować się mleko oraz żywe kultury bakterii.